αναγωγή στη δεκαδική κλασματική μονάδα
π.χ. 1/10, 1/100, 1/1000....
Για να βρούμε το 1/10, το 1/100 ή το 1/1000 μιας ποσότητας διαιρούμε την ποσότητα αυτή με το 10, το 100 ή το 1000 αντίστοιχα.
π.χ. Σήμερα απουσιάζει το 1/10 των μαθητών της τάξης μας. Πόσοι μαθητές απουσιάζουν;
20 : 10 = 2 μαθητές απουσιάζουν
Αντίστροφα, όταν γνωρίζουμε τη δεκαδική κλασματική μονάδα, η οποία αντιστοιχεί σε ένα ποσό, και θέλουμε να υπολογίσουμε το συνολικό ποσό,δηλ. την ακέραιη μονάδα, πολλαπλασιάζουμε το ποσό με το 10, το 100 ή το 1000 αντίστοιχα.
π.χ. Το 1/10 των χρημάτων μου είναι 5 ευρώ. Πόσα ευρώ έχω συνολικά;
10 • 5 = 50 ευρώ έχω συνολικά
(κάνω πολλαπλασιασμό γιατί γνωρίζω το 1/10 και ζητάω να μάθω τα 10/10, δηλ. την ακέραιη μονάδα)ΠΡΟΒΛΗΜΑ 1
Ένα σχολείο έχει 240 μαθητές. Από αυτούς τα ασχολούνται με τον αθλητισμό. Πόσα είναι τα παιδιά που ασχολούνται με τον αθλητισμό ;
ΔΕΔΟΜΕΝΑ
Ξέρουμε πόσοι είναι όλοι οι μαθητές : 240
Ξέρουμε τι μέρος των μαθητών ασχολείται με τον αθλητισμό :
ΖΗΤΟΥΜΕΝΑ
Θέλουμε να βρούμε πόσοι μαθητές είναι αυτά τα
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗΣ
Για να βρούμε πόσοι μαθητές είναι τα , θα πρέπει πρώτα να βρούμε πόσοι μαθητές είναι το από τους 240.
Το του 240 θα το βρούμε αν διαιρέσουμε το 240 με το 10. Αφού το βρούμε αυτό, θα πολλαπλασιάσουμε με το 8 για να βρούμε πόσα είναι τα .
ΛΥΣΗ
240 : 10 = 24 24 * 8 = 192
ΛΟΓΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
Τα θα πρέπει να είναι ένας αριθμός που να πλησιάζει στο 240 και το 192 είναι τέτοιος. Άρα αφού η πράξη μας είναι σωστή και το αποτέλεσμα λογικό, μπορούμε να δώσουμε την απάντηση.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Τα των μαθητών του σχολείου είναι 192 μαθητές.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=M9Ipto7SYpA#t=0
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου