αναγωγή στη δεκαδική κλασματική μονάδα
π.χ. 1/10, 1/100, 1/1000....
Για να βρούμε το 1/10, το 1/100 ή το 1/1000 μιας ποσότητας διαιρούμε την ποσότητα αυτή με το 10, το 100 ή το 1000 αντίστοιχα.
π.χ. Σήμερα απουσιάζει το 1/10 των μαθητών της τάξης μας. Πόσοι μαθητές απουσιάζουν;
20 : 10 = 2 μαθητές απουσιάζουν
Αντίστροφα, όταν γνωρίζουμε τη δεκαδική κλασματική μονάδα, η οποία αντιστοιχεί σε ένα ποσό, και θέλουμε να υπολογίσουμε το συνολικό ποσό,δηλ. την ακέραιη μονάδα, πολλαπλασιάζουμε το ποσό με το 10, το 100 ή το 1000 αντίστοιχα.
π.χ. Το 1/10 των χρημάτων μου είναι 5 ευρώ. Πόσα ευρώ έχω συνολικά;
10 • 5 = 50 ευρώ έχω συνολικά
(κάνω πολλαπλασιασμό γιατί γνωρίζω το 1/10 και ζητάω να μάθω τα 10/10, δηλ. την ακέραιη μονάδα)ΠΡΟΒΛΗΜΑ 1
Ένα σχολείο έχει 240 μαθητές. Από αυτούς τα
ΔΕΔΟΜΕΝΑ
Ξέρουμε πόσοι είναι όλοι οι μαθητές : 240
Ξέρουμε τι μέρος των μαθητών ασχολείται με τον αθλητισμό :
ΖΗΤΟΥΜΕΝΑ
Θέλουμε να βρούμε πόσοι μαθητές είναι αυτά τα
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗΣ
Για να βρούμε πόσοι μαθητές είναι τα
Το
ΛΥΣΗ
240 : 10 = 24 24 * 8 = 192
ΛΟΓΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
Τα
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Τα
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=M9Ipto7SYpA#t=0
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου